امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3070
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸

زاغ‌زن‌هاي ميليوني دستگير شدند


به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تاريخ بيست و يکم فروردين ماه امسال فردي با مراجعه به کلانتري 151 يافت آباد به مأموران اعلام کرد که مبلغ 50 ميليون ريال وجه نقد داخل خودرو سواري اش به شيوه تخريب شيشه در سمت راننده ، سرقت شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت داخل خودرو و به دستور شعبه هفتم دادياري دادسراي ناحيه 18 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کاراَگاهان گفت: در ساعت 10 صبح روز بيست و يکم فروردين ماه امسال براي انجام امور بانکي به يکي از شعبات بانکي در منطقه يافت آباد رفته و مبلغ پنج ميليون تومان وجه نقد را دريافت کرده و آن را در زير صندلي راننده قرار دادم ؛ پس از خروج از بانک ، به سمت پاساژ پاسارگاد در منطقه شادآباد حرکت کرده و براي دقايقي از ماشين خارج شدم ؛ در زمان مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که شيشه ي سمت راننده تخريب و بسته حاوي مبلغ پنج ميليون تومان از زير صندلي راننده سرقت شده است.

با توجه به شيوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سارق يا سارقان اقدام به شناسايي مالباخته به شيوه زاغ زني داخل بانک کرده و پس از تعقيب وي ، در يک لحظه از اشتباه مالباخته در قرار دادن وجوه نقد در داخل خودرو استفاده و پس از تخريب شيشه خودرو اقدام به سرقت کيف حاوي پول کرده اند ؛ لذا بلافاصله تصاوير دوربين هاي مداربسته بانکي در زمان حضور مالباخته در داخل بانک مورد بررسي قرار گرفت و فردي حدودا 40 ساله مورد شناسايي قرار گرفت .

با شناسايي زاغ زن داخل بانک و بهره گيري از بانک اطلاعات مجرمين سابقه دار، کارآگاهان موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار پايگاه پنجم به‌نام عليرضا - ح 40 ساله شدند که سال گذشته نيز به اتهام سرقت داخل خودرو به شيوه زاغ زني دستگير و روانه زندان و پس از مدتي با تأمين قرار وثيقه آزاد شده بود .

همزمان با شناسايي تصوير عليرضا . ح از طريق دوربين هاي مداربسته بانکي ، کارآگاهان به بررسي تصاوير به‌دست آمده از دوربين هاي مداربسته پيش بيني شده در پاساژ پاسارگاد پرداخته و اين بار نيز موفق به شناسايي تصوير عليرضا شدند ؛ تصاوير به دست آمده ،عليرضا را در حالي که نشان مي داد که از يک دستگاه خودرو سواري ال 90 سفيد رنگ پياده و پس از دقايقي با يک کيف دستي شبيه به کيف دستي مالباخته مجددا به محل پارک خودرو ال 90 مراجعه و به‌همراه راننده خودرو ال 90 محل را ترک کرده است.

با شناسايي عليرضا . ح به عنوان زاغ زن داخل بانک و بهره گيري از اطلاعات موجود در سوابق متهم ، مخفيگاه و محل هاي تردد وي در منطقه مهرآباد جنوبي شناسايي و سرانجام در تاريخ سي‌ام ارديبهشت ماه امسال توسط کارآگاهان دستگير و به پايگاه پنجم آگاهي منتقل شد ؛ بلافاصله با دستگيري عليرضا ، مخفيگاه وي نيز در منطقه مهرآباد جنوبي بازرسي و از داخل اين محل ، کيف دستي مالباخته کشف شد.

عليرضا که در برابر دلايل و مدارک ارائه شده از سوي کارآگاهان چاره‌اي جز اعتراف نداشت، صراحتا به سرقت وجه نقد از مالباخته اعتراف و همدست خود به‌نام داريوش. م ( 42 ساله ) را نيز معرفي کرد که بررسي سوابق داريوش . م نشان داد که او نيز همانند عليرضا از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت داخل خودرو به شيونه زاغ زني است که سال گذشته و به‌همراه عليرضا دستگير و روانه زندان شده و پس از گذشت مدت کوتاهي و همانند همدست خود ، با تأمين قرار وثيقه از زندان آزاده شده است.

با شناسايي داريوش به عنوان دومين متهم پرونده و در شرايطي که وي با اطلاع از دستگيري عليرضا از مخفيگاهش واقع در منطقه مهرآباد جنوبي متواري شده بود ، سرانجام او نيز در تاريخ پنجم خرداد ماه امسال دستگير و به پايگاه پنجم آگاهي منتقل شد و صراحتا به چندين فقره سرقت مشابه داخل خودرو از مراجعه کنندگان به شعبات مختلف بانکي ، به همراه عليرضا اعتراف کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه احمد نجفي ، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح هر دو متهم به سرقت هاي مشابه ، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و در ادامه رسيدگي به پرونده و با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب سرقت هاي داخل خودرو به شيوه زاغ زني و به منظور رسيدگي تخصصي به جرايم ارتکابي و کشف سرقت هاي مشابه، هر دو متهم در اختيار اداره بيستم مبارزه با سرقت هاي داخل خودرو قرار گرفتند.

انتهاي پيام

+ 0
- 0




Scroll to Top