امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18779
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۰۰

۸ میلیون نفر از تخفیف ۵۰ درصدی سهام عدالت حذف شدند

گزارش فارس/۸ میلیون نفر از تخفیف ۵۰ درصدی سهام عدالت حذف شدند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان خصوصی‌سازی در روزهای اخیر اقدام به دریافت شماره حساب سهامداران عدالت برای واریز سود سهام کرده که انتقاداتی را از سوی کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس به همراه داشته است.

براساس این گزارش، طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به واگذاری سهام عدالت حدود 34 هزار میلیارد تومان برای 34 میلیون نفر مشخص نیست، با چه محاسباتی این مبلغ را برای 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت حساب کرده و برای هر نفر نیز یک میلیون تومان در نظر می‌گیرند؟

مبلغ سود 22 هزار میلیارد تومانی سهام عدالت می‌بایست برای 34 میلیون نفر محاسبه شود، ولی برای 49 میلیون نفر محاسبه شده است که دولتمردان نیز نسبت به این موضوع باید پاسخگو باشند.

همچنین تعداد مشمولانی که باید از تخفیف 50 درصدی مد نظر مقام معظم رهبری برخوردار می‌شدند، 14 میلیون نفر بودند و معلوم نیست که با چه معیاری این تعداد به 6 میلیون نفر کاهش یافت و مابقی افراد بر چه اساسی از این حق محروم شده‌اند.

به گزارش فارس، اخیراً نیز بر اساس 2 تصمیم مختلف از هیأت وزیران، برخی بنگاه‌ها و شرکت‌های واگذار شده دولتی به سهام عدالت از سبد این سهام خارج شده که ارزش آن بیش از 7 هزار و 900 میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین تغییر مدام در دارایی‌های سهام عدالت طبق مصوبه‌های مختلف هیئت وزیران، پرتفوی غیر ثابتی را برای سهام عدالت ایجاد کرده و محاسبات آن را با دشواری و پیچیدگی‌های متعددی مواجه می‌کند.

* درآمد 4 هزار و 500 میلیارد تومانی دولت از حذف 8 میلیون سهامدار مشمول هدیه رهبری

در این باره محمدرضا جودکی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دولت باید برای تخصیص هبه رهبری برای سهام عدالت، مشمولان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و رزمندگان فاقد شغل را شناسایی می‌کرد، اظهار داشت: دولت تا سال 85، فرصت داشت تا مشمولان را شناسایی کند.

وی افزود: طبق آخرین برآوردها در سال‌های 85 تا 87 بیش از 14 میلیون و 500 هزار نفر از سهامداران عدالت مشمول هدیه 50 درصدی رهبری می‌شدند، گفت: این افراد طبق قانون پس از 10 سال بدون پرداخت 50 درصد پول مالک سهام عدالت می‌شدند.

جودکی با اشاره به اینکه دولت با گذشت 10 سال اکنون 8 میلیون نفر از این افراد مشمول را به بهانه‌های مختلف از جمله عدم دریافت مستمری از بهزیستی کمیته امداد امام خمینی حذف کرده است،‌ افزود: واقعیت ماجرا این است که باید 10 سال پیش این افراد مشمول می‌شدند و حذف آن به بهانه عدم دریافت مستمری پس از 10 سال تخلف از نص صریح قانون است.

 وی با بیان اینکه دولت فعلی به بهانه زیر سوال رفتن کرامت رزمندگان این افراد مشمول را از هبه 50 درصدی رهبری حذف کرده است، افزود: دولت با خارج کردن بیش از 8 میلیون نفر از فهرست سهامداران دارای تخفیف 50 درصدی رهبری، بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت نمی‌کند و در ازای آن این تعداد باید مبلغ بالغ بر 500 هزار تومان بپردازند که نه تنها تخفیفی داده می‌شود، بلکه درآمدی برای خودش ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ب






Scroll to Top