امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18353
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰

چهار سال هم برای حل مشکلات کشور کافی نیست؟ - روحانی می‌خواهد فضای نقد عملکرد را به دوقطبی سیاسی-امنی

قربانزاده در نشست خبری:چهار سال هم برای حل مشکلات کشور کافی نیست؟/روحانی می‌خواهد فضای نقد عملکرد را به دوقطبی سیاسی-امنیتی تبدیل کند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حسین قربانزاده دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بعد از عصر امروز(21 فروردین) در نشست خبری که در محل تشکل متبوعش برگزار شد اظهار داشت: سی و نه روز دیگر را تا انتخابات مهم 29اردیبهشت96 پیش رو داریم و ما در شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت جلساتی در این باره برگزار کردیم و  توجه به اینکه با دکتر قالیباف به لحاظ گفتمانی نیز با ما قرابت دارد ایشان را ربای اداره وضع کنونی کشور مناسب می‌دانیم.

وی افزود: معتقدیم برای اداره امور داخلی کشور کسی که سابقه روشن‌تری دارد برای اداره دارد باید اولویت داشته باشد و مردم هم به این بلوغ رسیده‌اند که نسبت به انتخابشان دقت داشته باشند.

قربانزاده ادامه داد: اگر قالیباف در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند گزینه مطلوب است اما تا این لحظه وی مصرّ بر عدم حضور هستند ولی وضعیت فعلی کشور باعث می‌شود که ما پیگیر حضور آقای قالیباف باشیم.

وی با اشاره به سخنرانی امروز حسن روحانی در نشست خبری گفت: این اظهارات با واقعیت جامعه تفاوت دارد و اوج آن در سوال همکار ما درباره وعده صد روزه از رئیس جمهور به چشم می‌خورد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: اگر صد روز برای حل کردن مشکلات کافی نبود قطعا 4 سال کافی بود علی رغم اینکه به روشنی گفتار و فیلم سخنان آقای روحانی وجود دارد که به تحول صدروزه در اقتصاد کشور وعده دادند.

قربانزاده تاکید کرد: بحران های اقتصادی و زیست محیطی به حدی رسیده که مردم برای انتخاب خود در روز 29 اردیبهشت تجدید نظر کنند.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت تاکید کرد:دولت فعلی به دلیل ضعف و ناکارآمدی فرصت خود را از دست داده و به همین خاطر باید در 29 اردیبهشت فکر اساسی برای اداره امور صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون آینده سیاسی قالیباف گفت: جلساتی مشورتی برگزار می‌کنیم و قطعا درباره قالیباف ایمان داریم که نسخه نجات‌بخش کشور نوع مدیریت سیستمی وی در بخش‌های مختلف است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی ادامه داد: من سخنگوی قالیباف نیستم اما تا جایی که مطلع هستم و از جلساتی که برگزار می‌شود، خبر دارم که همچنان وی مصر بر عدم حضور هستند. البته گروه‌هایی هستند که رایزنی می‌کنند تا وی در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی، شاهد ضعف در حوزه اقتصاد و اشتغال در کشور هستیم و از این رو بستر برای ورود آقای قالیباف به صحنه انتخابات وجود دارد؛ به خصوص وعده‌هایی که از سوی دولت عمل نشده است و نقطه مقابل آن کسی است که به وعده های خود عمل کرده است.

قربانزاده تصریح کرد: هرکس نسبت به آینده سیاسی خود تصمیم می‌گیرد اما تا جایی که ما از دوران دفاع مقدس تا امروز از آقای قالیباف سراغ داریم این است که به خاطر تعهد به مردم در صحنه حضور داشتند. تخریب‌ها و فشارهایی که به وی و خانواده‌اش وارد شده کم نبوده اما همین تخریب‌ها مقاومت وی را بیشتر کرده است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: اگر قالیباف به دنبال این بود که از جبهه مردمی مجوزی بگیر، ضرورتی نداشت یک روز قبل از برگزاری مجمع بیانیه ای داده و بگوید من هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم، این گواهی بر عدم حضور وی است.

وی درباره کاندیداتوری حجت الاسلام رئیسی گفت: ما نظرمان را صریحا اعلام کردیم و گفتیم که نظرمان با آقای قالیباف است، در هیچ صورتی نیز نظرمان تغییر نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی افزود: امروز اصلاح معیشت و اقتصاد اولویت و دغدغه مردم است اما فضایی در کشور رقم خورده که درحال منحرف شدن به این سمت هستیم که مردم تصمیم‌گیری کنند که چه کسی با حاکمیت و چه کسی علیه حاکمیت است. درسال 88 نیز همین‌گونه فلسفه ریاست بر قوه مجریه و اینکه چه کسی بهتر می‌تواند کشور را اداره کند زیر سوال رفت و در کشور فتنه رقم خورد.

وی گفت: ما اعتقاد داریم آقای روحانی می‌خواهد فضای انتخابات پیش را به جای نقد عملکرد وی در 4 سال گذشته تبدیل به دوقطبی سیاسی-امنیتی کند.

قربانزاده درباره سازوکار وحدت نیروهای انقلاب در قالب جبهه مردمی تصریح کرد: اصل وحدت با این سازوکار پسندیده است ولی آقای قالیباف از روز اول درخواستی برای حضور در این جبهه نداشتند و اعضای جبهه به خاطر لطفی که داشتند نام وی را در لیست خود قرار دادند. با این حال اگر آقای قالیباف در انتخابات حضور پیدا کند،  مستقل حضور پیدا خواهد کرد و این استقلال وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/






Scroll to Top