امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18350
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ۰۲:۳۰

بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه مردم است - دشمن به دنبال مواخذه کسانی‌ است که 30 سال پیش با منافقین ج

عباسی در دانشگاه امیرکبیر:بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه مردم است/ دشمن به دنبال مواخذه کسانی‌ است که 30 سال پیش با منافقین جنگیدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین عصر امروز در نشستی با عنوان کیک زدی که بنفش شد که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: مساله تقابل غرب با ایران فراتر از حوزه هسته‌ای و مربوط به سه هزار سال است.

وی ادامه داد: دعوای هسته‌ای با آمریکا و غرب بر سر تعداد سانتریفیوژ و یا درصد غنی‌سازی نیست بلکه به گفته وندی شرمن ما مشکلمان با ایران‌ها با ژن ایرانی است. زیرا درواقع در این ژن نوعی هویت استقلال،‌خودباوری و بنیادی پولادین است.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: امروز در بخش موشکی، انرژی اتمی و حوزه اسلامی دارای نقطه قدرت هستیم و غرب و امریکا نیز به آنجا فشار می‌آورد تا آن را فرسایش دهد. این استراتژی است که آمریکا علیه قدرت‌های روبروی خود به کار می‌برد. یک جنگ سرد تکنولوژیک بین غرب و ایران شروع شده است.

عباسی اظهار داشت: چند سال گذشته که یک هواپیمایی ایران 140 که تولید خودمان است سقوط کرد عده‌ای فریاد زدند که ایرانی‌ها باید هواپیمای بهتری سوار شوند اما این درحالی است که ایرباس مالزی طوری سقوط کرد که از صفحه رادار گم شد و هیچ اثری از آن باقی نماند.

وی ادامه داد: وقتی ما قرارداد 10 میلیارد دلاری با ایرباس فرانسه می‌بندیم درنهایت 100 هواپیما به ما می‌دهند اما 10 سال دیگر ما نمی‌توانیم هواپیمایی تولید کنیم و به فکر تکنولوژی هواپیماسازی باشیم لذا دانشجوی ما مجبور است برود در همان ایرباس کار کند. وقتی هواپیما داریم دانشجوی هوافضای ما کجا کار داشته باشد. وقتی دهها مدل خودرو، تکنولوژی کشاورزی و IT وارد می‌کنیم امکانی برای شغل دانشجو ایجاد نمی‌شود.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: وقتی دانشجوی دانشگاه صنعتی نخواهد ماشین خوب تولید کند نفس دانشجو شدنش زیر سوال می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه ما پای میز مذاکره انرژی هسته‌ای خود را دادیم و سیطره هسته‌ای آمریکا را پذیرفتیم ادامه داد اینکه می‌گویند ما هسته‌ای را دادیم تا بحث اقتصادی مردم خوب شود و بازی برد برد باشد درست نیست. تحریم‌های اقتصادی حذف نشده است. اینکه می‌گوید برجام باران رحمتی است که بعضی نمی‌بینند آیا منظور از بعضی، همین 80 میلیون نفر جمعیت ایران است؟

عباسی ضمن اشاره به اینکه ما زیر بار کدخدا بودن آمریکا نمی‌رویم تاکید کرد: یاران ما کسانی بودند که گوش آمریکایی‌ها را در خلیج فارس بریدند. این قبری که روی آن زار می‌زنید داخلش مرده نیست. قرار این بود که در برجام تحریم‌ها رفع شود.

وی بیان داشت: شما که عینک مخصوص دارید و نتایج برجام را می‌بینید لطف کنید به دانشگاه‌ها بیایید و در مورد تحریم ایسا توضیح دهید.

عباسی درمورد اشتباهات راهبردی دولتمردان گفت: اشتباه از سال 80 و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اقتصاد درهای باز شروع شد. جذب سرمایه خارجی، جذب تکنولوژی ارزان، ساخت با کارگر ارزان و غیرمتخصص و صادرات انبوه از تفکرات این اقتصاد بود. این سیاست در مجمع مصلحت تشخیص نظام مطالعه شد و چندین کتاب درمورد آن نوشته شد. رئیس جمهور فعلی برای یکی از آن کتاب‌ها به نام چین نو مقدمه هم نوشت.

این کارشناس مسائل استراتژیک اشاره کرد: بعد از آن به دنبال سیاست درهای باز مدل تایلند رفتند مهمترین شرکت ما  الان تایلند است. ما را در پست‌ترین مدل ارتباط با این کشور هل دادند از سیاست‌های درهای باز چین ما را به سیاست درهای باز تایلند رساند. اشتباه محاسباتی که رهبر در مورد آن فرمودند همین مسائل بود.

وی تاکید کرد: امروز به شهادت آمار و ارقام وضعیت بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه مردم  است. چون دولتمردان ما شکم‌های اطرافیانشان از شیشلیک پر است و خانه‌های چند صد متری دارند مساله اشتغال برایشان مهم نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: یک نفر در این مملکت آمار برجام را می‌بیند اما بقیه آن را نمی‌بینند هر روز یک گوشه در کشور بیکار می‌شوند. سیاست درهای باز توسط مجمع تشخیص و دولت پیگیری شد در صورتی که امروز کشور انگلیس، فرانسه و ایالت متحده به سمت درهای بسته می‌روند. انگلیس از اتحادیه اروپا بیرون رفت چون نمی‌خواهد بار یونان، مجارستان و پرتغال فلک زده را برعهده گیرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر اینکه امروز در جهان مشکل اشتغال پدیده‌ای به نام جنگ ارزی را رقم زده است تصریح کرد: در میدان نظامی تا قاسم سلیمانی، پوردستان و علی فضلی به دنبال اصل شهادت هستند، کسی نمی‌تواند چپ به این کشور نگاه کند.

وی ادامه داد: اگر شغلی در ایران ایجاد کنیم شغلی در یک کشور دیگر  از بین خواهد رفت. به تعبیر آیت‌‌الله جوادی املی ستون فقرات ملت نظام مالی است. معاون وزیر علوم گفته است که 50 هزار فارغ‌التحصیل دکترا داریم، بیلبوردهای تهران را نگاه کنید کمپانی نمانده که نیاید آشغال‌هایش را در کشور بفروشد اسم این جنگ ارزی است نه جنگ تکنولوژی.

عباسی تاکید کرد: امروز که جوان ما در سوریه شهید شدند و چند هزار جوان ما برای اعزام به جبهه‌های انقلابی ثبت‌نام کردند نگران تهدید نظامی دشمن نیستیم اما نگران سایه جنگ ارزی هستیم.

وی تاکید کرد: تمام مراجع مطلق می‌گویند سیستم مالی ما ربوی است برای تذکر این بزرگان باید در آخرت پاسخگو باشیم. امروز نگرانی را مصیبت در جهان مساله ربا است.

عباسی اظهار داشت: ما سال 65 به زور فشنگ کلاشینکف تولید می‌کردیم اما پس از 30 سال موشک بالستیک و کروز می‌سازیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: وقتی اسم قاسم سلیمانی را می‌شنویم این نام تنها یک اسم نیست بلکه یک جریان انقلابی است و لشکر فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و حیدریون عراق است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت رفع سایه جنگ نیست بلکه طبق قانون اساسی این مساله با رهبری است خاطرنشان کرد: دولت با گفتن این مساله که ما با برجام سایه جنگ را دور می‌کنیم جک نگوید وظیفه شما زدودن سایه جنگ ارزی یعنی ایجاد اشتغال است. دیروز در مراسم یازدهمین سال فناوری هسته‌ای از یک پمپ مکانیکی رونمایی کردند اینها همه هسته‌ای را دادند و رفتند.

این کارشناس مسائل استراتژیک درمورد شناخت بهتر جریان ضد انقلاب گفت: بعضی از جریان ضد انقلاب می‌گویند چرا سال 67 اعدام می‌کردند آیا نباید امثال مثل ریگی که بیش از 400 نفر را کشت اعدام کرد. دوست داشتید شما هم در همان اتوبوسی بودید که جلوی دوربین سر مردم را بریدند.

وی ادامه داد: اینطور جلو برود 30 سال دیگر می‌گویند آن خلبانی که ریگی را از آسمان به زمین آورد و آن نیروی وزارت اطلاعات و آن قاضی و دادستان را باید بگیریم و اعدام کنیم که چرا این کار را کردند جریان ضد انقلاب این است. امروز نیت دشمن این است که هر کسی که 30 سال پیش با منافقین جنگ کرده مواخذه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی است بیان داشت: صیاد شیرازی سپهبدی بود که نماد استقامت و انسان محکمی بود و لرزه به تن عراقی‌ها می‌انداخت. منافقین 17 هزار شهید روی دستمان گذاشتند موشک اسکات و بالستیکی که عراق به شهرها شلیک می‌کرد اینها گرا می‌دادند. شما  جای وزارت اطلاعات بودید با منافقین چه برخوردی می‌کردید پرونده هسته‌ای را هم همین سازمان منافقین دور زدند حالا گروهی شدند موافق تروریست‌ها.

عباسی اظهار داشت: رفتار منافقین به گونه‌ای بود که قرار بود اینجا نیز مانند لیبی و سوریه شود. اینکه برگردیم بینیم 37 سال گذشته که کشور در امنیت بوده مشاهده می‌کنیم ارتش،‌سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه برخورد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امام درمورد آیت‌الله منتظری از لفظ شیخ ساده‌لوح استفاده کرد، تصریح کرد: ما در دفاع مقدس به خاطر یک لحظه ایستادگی و برای یک لحظه مبارزه با تروریستها نادم و پشیمان نیستیم. جریان مسعود رجوی و چریک‌های فدایی بودند که به نیابت از صدام مردم را در جنوب کشور قتل عام کردند ما جایی شرمنده هستیم که زندگی اقتصادی خوبی ایجاد نکردیم مردم ما در حوزه امنیتی نادم و پشیمان نیستند.

انتهای پیام/






Scroll to Top