امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18314
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰

معمار آمریکایی تحریم‌های ایران: برجام، حق و توانایی تحریم را از ما سلب نمی‌کند

معمار آمریکایی تحریم‌های ایران: برجام، حق و توانایی تحریم را از ما سلب نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریچارد نفیو، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا که به دلیل نقشش در طراحی تحریم‌ها ضد ایران به «معمار تحریم‌های ایران» معروف شده در مقاله‌ای پیشنهادهایی برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران همزمان با اجرای برجام (توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5) ارائه کرده است. 

«نفیو» در این یادداشت در پایگاه «هیل» تصریح کرده که به عنوان یکی از مدافعان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالفتی با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ندارد.

وی که تا فوریه سال 2013، ریاست معاونت سیاست‌های تحریمی در وزارت خارجه آمریکا را به عهده داشته می‌نویسد: «آمریکا در برجام نه تمام اهرم فشار خود علیه ایران را از دست داده و نه حق و توانایی برای اعمال اقدامات هدفمند علیه این کشور به دلیل اقدامات ناسازگار با برجام یا خارج از حیطه آن را.»

«نفیو» همچنین ادعا کرده که ایرانی‌ها در توافق هسته‌ای این موضوع را پذیرفته‌اند که در صورت پابرجا ماندن «نگرانی‌ها بر سر تروریسم، حقوق بشر و مسائل دیگر» پیوستن دوباره کشورشان به اقتصاد جهانی با مشکل مواجه خواهد شد.

«ایرانی‌ها این موضوع را پذیرفتند که پابرجایی نگرانی‌ها بر سر مسائل تروریسم، حقوق بشر و موارد دیگر، ظهور مجدد ایران در عرصه اقتصاد جهانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.»

نفیو، به علاوه مدعی شده که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران درباره اینکه واشنگتن حق اعمال تحریم‌ها را حفظ خواهد کرد نیز آگاهی داشته‌اند. 

او نوشته است: «آنها (مذاکره‌کنندگان ایرانی) می‌دانستند که ایالات متحده حق استفاده از تحریم‌ها، البته به شکل محدودتر آن قبل از برجام را حفظ خواهد کرد.»

انتهای پیام/ *






Scroll to Top