امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18226
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰

تداوم پیشروی ارتش سوریه در شمال حماه؛ روستای الاسکندریه هم آزاد شد

تداوم پیشروی ارتش سوریه در شمال حماه؛ روستای الاسکندریه هم آزاد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از صبح امروز دوشنبه دامنه حملات خود به مواضع تروریستها را افزایش دادند.

گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» بعد از ظهر امروز اعلام کرد که نیروهای سوریه موفق شده اند روستای «الاسکندریه» واقع در جنوب شهرک «معردس» را آزاد کنند.

نیروهای سوری امروز صبح موفق شدند شهرک معردس و آسیاب‌های آن و ارتفاع «زیدان» را آزاد کنند.

به گزارش این گروه، ارتش سوریه همچنین توانست پل معردس واقع در جنوب شهرک «صوران» را نیز از تروریستهای جبهه النصره پس بگیرد.

نیروهای سوری در شمال استان حماه با عناصر تروریستی جبهه النصره درگیر هستند و امروز شمار زیادی از آنان را از پای درآوردند.

برخی از منابع معارض حاضر در حماه و روستاهای شمالی آن اعلام کردند که روحیه تروریستها در پی این عملیاتها شدیدا تضعیف شده است و بر این باورند که ارتش سوریه به زودی زمام امور را در این منطقه به دست خواهد گرفت.

به گفته این منابع، آنچه تروریستها «انقلاب» در سوریه میدانند، پایگاه مردمی خود را به خاطر چنین عملیاتهایی از سوی تروریستها از دست داده و مردم خواهان زندگی در شرایط امن هستند که از طریق مصالحه در سایر مناطق سوریه محقق شده است.

وبگاه خبری النشره نیز گزارش داد که نیروهای سوری ارتفاع «دویر» را نیز به کنترل خود درآورده و به نزدیکی شهرک صوران رسیده اند؛ شهرکی که آخرین منطقه ای بود که در حمله ماه گذشته تروریستها به اشغال آنان درآمده بود.

جنگنده های سوری نیز در شهرکهای صوران و حلفایا در شمال حماه، مراکز تجمع تروریستها را به شدت هدف قرار میدهند و در جریان آن «ابراهیم خالد العواد» مسئول گروه «شهداء شیزر» وابسته به گروه تروریستی «جیش العزه» کشته شد.

تروریستها دو هفته گذشته در جریان نبرد موسوم به «وقل اعملوا» به مواضع ارتش سوریه حمله و مناطقی را به اشغال خود درآوردند. ارتش سوریه نیز از سمت جنوب به شمال حماه در حال پیشروی است.

ارتش سوریه پس از یک هفته از آغاز پاتک خود توانست شهرکهای «خطاب، الشیر، المجدل، سوبین، زور جدید، تلة بیجو و رحبة خطاب» در شمال حماه را آزاد کند.

انتهای پیام/






Scroll to Top