امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16502
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۰۰

نمایندگان درباره ابلاغیه اخیر وزیر کشور به معاونان سیاسی استانداری‌ها از رحمانی فضلی سوال می‌کنند

پورمختار در گفت‌وگو با فارس:نمایندگان درباره ابلاغیه اخیر وزیر کشور به معاونان سیاسی استانداری‌ها از رحمانی فضلی سوال می‌کنند

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به معاونین سیاسی استانداری‌های سراسر کشور در مورد ارتباط گیری با مردم و تهیه فیلم و کلیپ از این دیدارها گفت:‌ آنچه که از این ابلاغیه برمی‌آید این است که این اقدام مستقیما ناظر به انتخابات ریاست جمهوری است و رویکرد تبلیغاتی دارد.

وی افزود: طبق این دستورالعمل حضور مسئولان استانی بین آحاد مردم و ارائه گزارش عملکردها و مستندسازی و انتشار آنها و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تبلیغات نشان‌دهنده آن است که برنامه همه‌جانبه‌ای برای پوشاندن ناکارآمدی‌های دولت و عدم تحقق وعده‌های داده شده وجود دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: تهیه فیلم و مجله و امثال آن از دیدار با مردم و نشر گسترده آن فعالیت انتخاباتی محسوب می‌شود که هم تبلیغات است و هم دخالت مسئولین اجرایی در امر انتخابات محسوب می‌شود. 

پورمختار خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تهیه این کلیپ‌ها و نشر آن هزینه‌های زیادی را به همراه دارد و باید معلوم شود که اعتبارات از کجا تهیه می‌شود و چه بودجه‌ای و از چه محلی برای آن در نظر گرفته شده است. 

وی افزد: در شرایطی که ما شاهد هستیم هم در پرداخت حقوق‌ها و یارانه نقدی تأخیرهایی صورت می‌گیرد و مشکلاتی وجود دارد و به ویژه در امر تأمین اعتبارات تملک‌دارایی‌ها و بخش عمرانی به شدت مشکل داریم تحمیل چنین هزینه‌هایی که سر به میلیاردها تومان می‌کشد موضوع قابل پیگیری است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: وزیر کشور و معاونین سیاسی استانداری‌ها در ارتباط با این ابلاغیه دست به اقدامی غیر موجه و خلاف قانون و در عین حال خطرناک می‌زنند که این امر طبیعتا باعث سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت‌های دولتی و هم موجب سوءاستفاده از بیت‌المال خواهد شد.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: مجلس حتما در ارتباط با این ابلاغیه از وزیر کشور سوال خواهد کرد و از سوی دیگر قوه قضائیه نیز به لحاظ مسئولیت ذاتی خود در این حوزه باید ورود کند و پیگیری برخورد لازم را نیز داشته باشد تا شاهد نقض گسترده قانون و سوءاستفاده از اموال عمومی نباشیم.

انتهای پیام/






Scroll to Top