امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15865
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰

حراج منابع نفتی توسط دولت - 60 درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده اند - 2 ساعت کار در هفته را مبنای اشت

حسین کمالی مطرح کردحراج منابع نفتی توسط دولت/ 60 درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده اند/ 2 ساعت کار در هفته را مبنای اشتغال قرار داده اند/ در برجام همه می دانستند چه خبر است جز مردم ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی دبیر حزب اصلاح طلب اسلامی کار شب گذشته در همایش دانشجویی با موضوع دانشجو، مطالبه‌گری و عمل‌گرایی که در سالن همایش‎‌های سازمان تأمین اجتماعی مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان در کشور به مسائل سیاسی و اجتماعی می‌پردازند و در مقابل ناراستی‌های پیش‌تر از دیگران حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاست به معنی فکر، تدبیر و اندیشه مطرح می‌شود، افزود: برخی فرض کردند سیاست نوعی حقه‌بازی است کسانی سیاستمدارند که فکر می‌کنند باید مردم را بفریبند و کسانی هم بودند انواع سیاست را در توجیهات خود عرضه کردند.

دبیر حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه آنچه در امر سیاسی بحث می‌شود با آنچه در گذشته بحث می‌شد، متفاوت است، اضافه کرد: در گذشته اگر سفیری به کشوری فرستاده می‌شد باید به شناسایی موقعیت اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی می‌پرداخت تا اگر جنگی در آینده شکل می‌گرفت برای‌شان کاربرد داشته باشد.

وزیر کار و امور اجتماعی در دوران سازندگی و اصلاحات، بیان کرد: در حال حاضر اگر سفیری به کشوری اعزام می‌شود سعی می‌کند در نهایت دوستی با کشور مقابل روابط را به شکل دوستانه فراهم کند.

کمالی با بیان اینکه اقتصاد دیروز و امروز با هم متفاوت شده است، گفت: در گذشته کسی تاجر و کاسب بود که بتواند سر دیگری کلاه بگذارد و یک طرف سود کند اما در اقتصاد امروز به سود متقابل فکر می‌کنند.

وی سیاست در چارچوب اجتماعی را اداره امور جامعه مطرح کرد و ادامه داد: به قول بسیاری از آقایانی که منابع و امکانات کشور را می‌شناسند می‌گویند ما روی دریایی از ثروت خوابیده‌ایم اما در همین منابع شاهد فقر افرادی هستیم که پول درمان و تحصیل ندارند.

* سرمایه سالاری زشت‌تر از سرمایه‌داری

دبیر حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه کشوری با داشتن منابع شاهد فقر در جامعه است، تصریح کرد: در این حالت سرمایه سالاری شکل می‌گیرد که بسیار زشت‌تر از سرمایه‌داری است.

وزیر اسبق کار و امور اجتماعی با بیان اینکه لازم است حکومت به مردم احساس نیاز کند تا از نظرات مردم استفاده کند، افزود: در گذشته طبق آمار ارائه‌شده در هر ساعت 16 طلاق در کشور ثبت می‌شد که در حال حاضر به 19 فقره رسید و ما شاهد متلاشی شدن کانون خانواده‌ها هستیم.

کمالی با اشاره به اینکه با فرمولی که طراحی شد جامعه به فساد کشیده می‌شود، بیان کرد: 10 میلیون جوان ایرانی از مسؤولیت‌پذیری، تلاطم‌های اقتصادی و اجتماعی می‌ترسند و جرات ازدواج هم ندارند در این حالت است که فساد رشد می‌کند.

* 4 میلیون معتاد در کشور

وی با اعلام اینکه در کشور 4 میلیون معتاد رسمی داریم و 15 میلیون افراد در کشور گرفتار این تعداد معتادان هستند، اضافه کرد: این میزان معضلات اجتماعی شایسته جامعه انقلابی، مردم با فرهنگ و تاریخ نیست.

دبیر حزب اسلامی کار به تعداد زندانیان در بند اشاره کرد و گفت: 200 هزار زندانی در زندان‌های کشور در حبس هستند که نسبت به سال گذشته 7 هزار زندانی کاهش یافته است و این آمار یعنی 200 پادگان، این همه مشکلات به‌خاطر یکسری مسائل اجتماعی و هنجارهای غلط است که باید اصلاح شود.

وزیر کار دولتهای سازندگی و اصلاحات با اشاره به اینکه وقتی مردم وارد گفتمان شوند می‌توانند مسائل را حل و فصل کنند، افزود: بیشترین کتاب‌هایی که در کشور به فروش می‌رسد کتاب آشپزی و مد است و این آمار به سخره گرفتن مردم جامعه است.

* تعطیلی 60 درصد واحدهای صنعتی کشور

کمالی از تعطیلی 60 درصد واحدهای صنعتی در کشور خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی که تعطیل نشدند با 50 درصد ظرفیت در حال کار هستند، سیاست اقتصادی که منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی شد باید در جایی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و کشاورزی و حجم سرمایه و کار معادل بخش خدمات شده است، تصریح کرد: بخش تولید در کشور ما کاملا فلج شده است که در مورد این موضوعات باید به نقد و بررسی پرداخته شود.

دبیر حزب اسلامی کار با انتقاد از عملکرد رسانه ملی مبنی بر اینکه صدا و سیما انواع فیلم‌های کره‌ای که آموزش آدم‌کشی است را نشان می‌دهد اما به بحث در زمینه رفع مشکلات نمی‌پردازد، گفت: کارفرمایان زیان می‌دهند چون اقتصاد ما مزیتی و تخصصی و سوددهی نیست.

وزیر اسبق کار و امور اجتماعی ادامه داد: وقتی دولت فقیر و کارفرما فقیرتر است کارگر گرسنه می‌ماند و حداقل خروجی که این واحدهای تولیدی می‌دهند تعدادی دزد به جیب می‌زنند و می‌روند این موارد در سایه تاریکی و عدم شفافیت صورت می‌گیرد.

* دو ساعت کار در هفته مبنای اشتغال نیست

کمالی با تاکید براینکه دانشجویان باید مسائل را مورد بررسی قرار دهند و مردم نباید لب فرو ببندند و سکوت کنند، خاطرنشان کرد: 2 ساعت کار در هفته مبنای اشتغال نیست اعداد نباید کم و زیاد شود لازم است به جای پاشیدن خاکستر روی آتش، آتش خاموش شود.

* به حراج گذاشتن منابع نفتی از سوی دولت

دبیر حزب اسلامی کار به حراج گذاشتن منابع نفتی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولت هرچند وقت منابع نفتی را به حراج می‌گذارد و عده‌ای پول را می‌گیرند و می‌روند هیچ وقت این پول‌ها برگشت نمی‌کند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا دولت دست به این اقدامات می‌زند، افزود: اگر شفافیت در کار باشد حقوق و املاک نجومی در کشور پیش نمی‌آید.

* مردم ایران نامحرم نیستند

کمالی با اشاره به اینکه چرا مسؤولان مردم را نامحرم می‌داند، تصریح کرد: در رابطه با برجام همه می‌دانستند که چه خبر است فقط مردم ایران نمی‌دانستند چرا مردم ایران را نامحرم می‌دانند.

وی با تأکید براینکه وحدت ملی، سعادت مردم و منابع ملی برای ما مهم است، ادامه داد: مسائل کنونی جامعه باید در جهت اصلاح امور و شفاف‌سازی پیش رود.

دبیر حزب اسلامی کار توزیع یارانه برای هر ایرانی 45 هزار تومان را سیاست پوپولیسمی و مردم‌فریبی دانست و گفت: این سرمایه‌ می‌توانست برای جوانان جامعه اشتغال ایجاد کند.

* تعامل سیاسی در سایه اختلاف نظرها

وزیر کار دولتهای سازندگی و اصلاحات با تأکید براینکه گفتمان اجتماعی در تمام سطوح جامعه باید شکل گیرد، افزود: در سطح بین‌المللی هم باید گفتمان سیاسی داشته باشیم، اختلاف نظرها باید مطرح شود تا به تعامل سیاسی و اجتماعی روی آوریم.

کمالی سکوت کردن را منجر به شکل‌گیری جامعه خاموش دانست و تصریح کرد: انتهای هزینه‌های 800 میلیارد دلاری به صفر رساندن سرمایه کشور و فقر و بیکاری می‌شود نباید دوباره مردم را ساده بدانیم و به‌دنبال فریب آنان باشیم.

وی با تأکید براینکه کشور از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند بازسازی است، گفت: اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی است.

دبیر حزب اسلامی کار در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) فرمودند اگر امروز و فردای هر مؤمنی شبیه هم باشد فرد زیانکار است، اظهار کرد: اندیشه اصلاح‌طلبی از سوی مذهب شیعه ترویج شده است.

به گزارش فارس، در این همایش از فعالان جنبش دانشجویی حزب اسلامی کار تجلیل شد.

انتهای پیام/86006/خ






Scroll to Top