امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15794
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰

احتمال آزادی کامل شرق حلب تا 48 ساعت آینده - تروریست‌ها به ترکیه فرار می‌کنند

فرمانده گردان البعث حلب در گفت‌وگو با فارس خبر داداحتمال آزادی کامل شرق حلب تا 48 ساعت آینده/ تروریست‌ها به ترکیه فرار می‌کنند

«مهند الحاج»، فرمانده گردن البعث حلب و عضو پارلمان سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این کشور اظهار داشت: پیشروی ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن به سوی پایگاه های جبهه النصره در محله های بستان القصر و الکلاسه در شرق حلب، تحکیم محاصره تروریست ها و قطع راه های کمک رسانی به آنها به اعلام آزادسازی کامل حلب ظرف 48 ساعت آینده کمک شایانی می کند.

وی افزود: تروریست ها در ابتدا خواهان خروج از حلب و انتقال به ادلب بودند اما به دلیل اختلافشان با عبدالله المحیسنی، تروریست عربستانی مشهور و از سرکرده های جیش الفتح در ادلب و اینکه او گفته بود هر که به آنجا بیاید کشته می شود، خواستار عزیمت به حومه شمالی حلب و از آنجا به ترکیه شدند.

این فرمانده سوری گفت: هم اینک مذاکرات دیپلماتیک بزرگی جریان دارد تا اگر امکان داشته باشد تروریست ها از مابقی شهر حلب بدون درگیری نظامی و به منظور اجتناب از تلفات بیش تر بیرون رانده شوند.

الحاج گفت: تروریست هایی که از مناطق مورد حمله ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن گریختند، به خبیث ترین شکل ممکن این مناطق را بمب گذاری کرده بودند.

وی افزود: تروریست ها در درها و اسباب و اثاثیه خانه ها، دستگاه تلفن و اسباب بازی های کودکان بمب جاسازی کرده بودند تا بیش ترین تلفات ممکن را از بین نیروهای ارتش و غیرنظامیان بگیرند از همین رو یگان های مهندسی ویژه ای برای بررسی مناطق و کشف و خنثی سازی این بمب ها اعزام شدند.

فرمانده سوری گفت: گام بعدی ارتش سوریه پس از پاکسازی حلب آزادی الباب در شمال استان حلب و شکستن حلقه محاصره 2 شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب است تا پس از آن پیش به سوی آزادی کامل ادلب و رقه حرکت کنیم که بیش از چند هفته طول نخواهد کشید.

الحاج تصریح کرد: پیروزی در حلب دروازه پیروزی در سوریه و آزادسازی کامل آن خواهد بود.

انتهای پیام/ح






Scroll to Top