امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15721
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۲۲:۰۰

سردار غیب‌پرور؛ از مسئولیت‌های آموزشی در سپاه تا نگاه فراجغرافیایی به بسیج

آشنایی با سوابق رئیس جدید سازمان بسیجسردار غیب‌پرور؛ از مسئولیت‌های آموزشی در سپاه تا نگاه فراجغرافیایی به بسیج

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، عصر امروز و با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، سردار غلامحسین غیب‌پرور به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین سردار محمدرضا نقدی شد.

ارتقای حضور سازمان یافته تر مردم (بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی (مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه های اندیشه ورز و رصدگر در تمام سطوح به خصوص در ستاد بسیج برای راهبرد نگاری و رصد فعالیت ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاههای ذی ربط، ازجمله سرفصل‌های مهم درج شده در حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب سردار غیب‌پرور است.

سردار غلامحسین غیب پرور از پیشکسوتان 8  سال دفاع مقدس، متولد شیراز است و تحصیلات خود را تا مقطع دکترای مطالعات استراتژیک ادامه داده است.

وی ازجمله مبارزین انقلابی با رژیم ستمشاهی بوده که به واسطه همین فعالیت‌ها، در سال 56 درحالیکه دانش‌آموز بود، از مدرسه اخراج شد.

وی در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز به عضویت در لشکر 19 فجر شیراز درآمد و پس از پایان جنگ تحمیلی در مسئولیت‌های آموزشی سپاه پاسداران به خدمت پرداخت.

غیب‌پرور اوایل دهه 80 مسئولیت آموزشی نیروی زمینی سپاه را برعهده گرفت و پس از آن تا سال 85 فرمانده لشکر 25 کربلا در مازندران شد.

پس از سال 85 به مدت 2 سال فرماندهی لشکر 19 فجر در فارس را برعهده گرفت و با ادغام نیروی مقاومت و زمینی به فرماندهی سپاه استان فارس منصوب شد و یک دهه در این منصب به خدمت پرداخت.

وی در آذرماه سال گذشته و پس از شهادت سردار حسین همدانی فرمانده وقت قرارگاه امام حسین(ع) در حلب سوریه، جایگزین وی شد. این قرارگاه مسئولیت سازماندهی گردان‌های امام حسین(ع) را برعهده دارد.


در کنار سردار شهید حسین همدانی

* فتنه‌گران کشور را به سمت قربانگاه بردند

سردار غلامحسین غیب پرور در سال 88 و در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری، مواضع صریحی علیه فتنه‌گران و در دفاع از ولایت فقیه اتخاذ و عملکرد فتنه گران را به شدت محکوم کرد.

وی در اظهاراتی در همین رابطه گفته است: «فتنه گران در سال 88 به جنگ شهدا، امام، رهبری و همه ارزش های انقلاب آمدند و ما بچه های انقلاب هر سال باید جنایت های آنان را بازخوانی کرده و نگذاریم فتنه به دست فراموشی سپرده شود. در سال 88 فتنه گران اطلاعات کشور را به دشمن دادند، منافع ملی را به خطر انداختند و کشور را به سمت قربانگاه بردند و خیانت کردند.»

* بسیج در تمامی کشورهای اسلامی در حال تحقق است

سردار غیب پرور پیش از این نیز در سخنانی درخصوص وظایف بسیج و بسیجیان، یکی از وظایف اصلی بسیج و سپاه را تربیت فرماندهان جوان، جهادی و انقلابی عنوان کرده و گفته بود که این مهم با جدیت دنبال می شود.

وی لازمه مدیریت جهادی، را داشتن قدرت تحلیل دانسته و می‌گوید: تشخیص قوی، به موقع و به اندازه عمل کردن از دیگر خصوصیت‌های مدیریت جهادی است.

سردار غیب پرور معتقد است که بسیجیان باید توجه زیادی داشته باشند که روحیه انقلابی را از دست ندهند و به موقع و به اندازه در حوزه جنگ نرم و جنگ سخت وارد شوند.

وی این را هم گفته بود که امروز کلام امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج در تمامی کشورهای اسلامی در حال تحقق است.

انتهای پیام/






Scroll to Top