امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15500
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳

ساخت اندام مصنوعی با قابلیت خونریزی به سرپرستی محقق ایرانی

محققان امریکایی دانشگاه روچستر به سرپرستی دکتر «احمد قاضی» موفق به ساخت اندام مصنوعی شده اند که از قابلیت خونریزی برخوردار است.

محققان امریکایی دانشگاه روچستر (URMC) با استفاده از چاپ سه بعدی موفق به ساخت اندام مصنوعی شده اند که از سایر اندام های ساخته شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی متفاوت است. این اندام از قابلیت خونریزی و احساس برخوردار است. محققان و مهندسان پزشکی از این فناوری جدید به عنوان یکی از مهمترین فناوری های عرضه شده در سال های اخیر در علم پزشکی یاد می کنند.

احمد قاضی، استادیار دپارتمان اورولوژی و جاناتان استون رزیدنت جراحی مغز و اعصاب درباره این مطالعه می گویند: ارگان های SIMPLE با کمک اسکن های کت CAT scans و همینطور تصاویر سونوگرافی و مدل های دیجیتال و چاپگرهای سه بعدی تولید شده اند. در داخل این ارگان ها لوله های مختلفی مانند مویرگ وجود دارند که با استفاده از هیدروژل طبیعی تر به نظر می رسند. هیدروژل از ۷۰ درصد آب تشکیل شده به همین دلیل بازسازی این اندام مصنوعی حسی شبیه به اندام واقعی را منتقل می کند.

دکتر قاضی در ادامه می گوید: در عمل های جراحی تا زمانی که قسمت مورد نظر شکافته نشود نمی توان نظر دقیقی ارائه کرد اما با کمک چنین فناوری هایی می توان بسیاری از معماها را پیش برد.

Loading...
 
دانلود

مطالب مرتبط





Scroll to Top