امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15361
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۰۰

وزارت نفت آلودگی‌های نفتی در بوشهر را مهار کند - کمک برجام به تهیه داروی ارزان قیمت

وزیر بهداشت:وزارت نفت آلودگی‌های نفتی در بوشهر را مهار کند/ کمک برجام به تهیه داروی ارزان قیمت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در حاشیه افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان زینبیه خورموج، بازدید از توسعه و بازسازی اورژانس با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه خیر ساز کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه خورموج با 55 درصد پیشرفت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح تحول سلامت خدمت بزرگی برای  مردم محروم و همچنین قدمی در جهت عدالت در خدمات بهداشتی و درمانی برای مستضعفین بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما با کمبود پزشک به عنوان متخصص مواجه هستیم با توجه به اینکه تعداد 20 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم و تاکنون 10 هزار تخت تحویل شده اما خروجی دانشگاه‌های ما برای متخصص افزایش پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در طول طرح تحول سلامت 10 هزار متخصص عمدتا در غیرکلان شهرها توزیع کردیم که به طور مثال در کنگان قبل از طرح تحول 8 نفر متخصص داشت که در حال حاضر 38 متخصص دارند و هنوز هم کم است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا برجام توانسته گرهی از مشکلات حوزه سلامت را بگشاید؟، افزود: برجام کمکی که تا الان کرده این است که دارو و تجهیزات که البته قبل از برجام هم قیمت مناسب بود ارزانتر تأمین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر دارو و تجهیزات بدون واسطه‌ها به طور مستقیم از کمپانی‌ها خریداری می‌شود و کیفیت مواد اولیه نیز بهتر شده است.

هاشمی بیان داشت: اتفاق دیگری که افتاده در بخش کشاورزی است سمومی که وارد و در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفته مضر بوده اما اکنون توانسته‌ایم از کمپانی‌هایی خریداری کنیم که آسیب آنها کمتر و از سلامتی بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: امیدواریم به تدریج امکان بهتری فراهم شود تا بتوانیم از سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری استفاده کرد.

هاشمی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد استقرار چشم پزشک در بیمارستان زینبیه خورموج تاکید کرد: شهرستان دشتی در مسیر کنگان و بوشهر قراردارد باید امکانات بیمارستان آن ارتقا پیدا کند و نماینده مردم دشتی در مجلس از روز اول دنبال این مشکلات بوده‌اند قول‌هایی داده‌ایم و امیدواریم به مرحله عمل درآید.

وی اضافه کرد: سی.تی.اسکن خورموج در آذرماه نصب می‌شود و باید تخت بیمارستان زینبیه افزایش پیدا کند که رئیس دانشگاه قول داده‌اند که 50 تخت افزایش دهند و اورژانس بیمارستان هم در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

هاشمی گفت: از تلاش استاندار تشکر می‌کنم انتظار داریم که وزارت نفت در این زمینه کمک مضاعفی کند و کمک کنند تا آلودگی‌هایی که در منطقه وجود دارد به شکلی مهار شود  که مردم از آرامش بهتر و سلامتی بیشتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/66001/ن30/






Scroll to Top