امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15156
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۰۶:۳۰

تاکید میشل عون بر ضرورت ارتقای روابط با ایران در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی

در دیدار ظریف عنوان شدتاکید میشل عون بر ضرورت ارتقای روابط با ایران در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ورود به لبنان با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدارظریف مراتب تبریک صمیمانه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور لبنان برای پیروزی مردمسالاری در این کشور و انتخاب ایشان توسط مردم لبنان ابراز کرد.

وی افزود: انتخاب رئیس جمهور لبنان پس از یک وقفه طولانی، پیروزی همه مردم لبنان بود. به همین دلیل من امروز همراه با یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها به لبنان آمده ام.  به نظر ما ایران و لبنان امروز با دو تهدید مشترک ناشی از رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و افراط گرا روبرو هستند.‌ فراتر از این دو تهدید مشترک، منافع زیادی است که ایران و لبنان در همکاری سیاسی و اقتصادی در همه زمینه ها دارند.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: من به افق همکاری های دو کشور بسیار خوشبین بوده و اعتقاد دارم که این همکاری ها به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و علیه هیچ کس نیست. 
در این دیدار میشل عون نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی ریاست جمهوری اسلامی ایران در همان ساعات اولیه انتخابش، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم ثبات در لبنان قدردانی و بر ضرورت ارتقاء روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی و  اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام/






Scroll to Top