امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14565
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ۰۶:۰۰

اجتماع عظیم عزاداران زنجانی در تاسوعای حسینی برگزار شد

همزمان با تاسوعای حسینیاجتماع عظیم عزاداران زنجانی در تاسوعای حسینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عزاداران حسینی در بخش‌ها، شهرها و روستاهای زنجان امروز همزمان با تاسوعای حسینی که به روز پاسداشت رشادت‌های حضرت عباس (ع) علمدار کربلا مشهور است، با حضور در مساجد، تکایا و معابر عمومی به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) پرداختند.

مردم استان زنجان با ارادتی که به حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) دارند، از ساعات اولیه امروز در مسیر عبور دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی ارادت خود را به مولایشان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به نمایش گذاشتند.

در همین راستا اجتماع عظیم عزاداران حسینی در پاسداشت مقام حضرت امام حسین (ع) و مدح دلاوری‌های حضرت ابوالفضل (ع) از ساعتی پیش در زنجان آغاز شده است.

این مراسم که در قالب اجتماع عزادارن مسجد احمدیه اعظم زنجان در حال برگزاری است، با حضور صدها هزار نفر از عزاداران حسینی همراه است و عزاداران با نوای «یا باب‌الحوائج»، «آدین قوربان ابالفضل» به یاد حضرت ابوالفضل (ع) سینه‌زنی کرده و اشک ماتم ریختند.

این مراسم عزاداری عظیم و پرشور هر سال عصر تاسوعا با حضور عزاداران قمر بنی‌هاشم از ساعت 14 از مقابل مسجد احمدیه به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) در حال حرکت است.  

این دسته عزاداری، سومین دسته استان زنجان است که به طور همزمان از شبکه‌های داخلی و خارجی مورد پوشش تصویری قرار می‌گیرد و هم اکنون نیز از شبکه اشراق و شبکه دو سیما در حال پخش زنده است.

در سایر نقاط استان نیز خیل عظیم مردم سوگوار و عزادار زنجان با حضور در هیات‌های عزاداری و دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در مظلومیت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و همچنین ساقی دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) عزاداری می‌کنند.

همچنین امروز در حسینیه اعظم زنجان نیز همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و شیرخوارگان به یاد شهید 6 ماهه کربلا حضرت علی اصغر (ع) برگزار شد.

روز یازدهم محرم نیز اجتماع عظیم عزاداران از محل زینبیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با حضور خیل عظیم عزاداران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، امروز همزمان با تاسوعای حسینی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قیدار برگزار شد.

در این اجتماع بزرگ که با حضور هزاران نفر از عاشقان اباعبدالله برگزار مداحان اهل بیت در رثای شهدای کربلا به مدیحه سرایی پرداختند.

مراسم با شکوه مردم قیدار نیز به صورت زنده از چندین شبکه پخش شد.

انتهای پیام/73005/ر30/






Scroll to Top