امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 7399
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۲۳:۳۰

اهمیت توافق آتش‌بس سوریه، به اجرایی شدن آن بستگی دارد - ما اسد را مشروع نمی‌دانیم، اما دیگران می‌دان

خبرگزاری فارس: اهمیت توافق آتش‌بس سوریه، به اجرایی شدن آن بستگی دارد/ما اسد را مشروع نمی‌دانیم، اما دیگران می‌دانند

واشنگتن:
اهمیت توافق آتش‌بس سوریه، به اجرایی شدن آن بستگی دارد/ما اسد را مشروع نمی‌دانیم، اما دیگران می‌دانند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید هرچند توافق به دست آمده برای آتش‌بس در سوریه مهم است، اما در عین حال باید دید که این توافق در عمل چطور اجرایی می‌شود.


به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تونر در پاسخ به سوالی در مورد آتش‌بسی که امروز از سوی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در سوریه اعلام شد، گفت مهم است که نتیجه این آتش‌بس در میدان مشخص شود.

وی گفت: «این توافق به دست آمده،‌ اما مهم این است که ببینم روی زمین چطور اجرایی می‌شود. این توافق شامل رژیم و همچنین معارضین است. بعد از اجرا است که می‌توان گفت چه کسانی شریک این توافق هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با متهم کردن روسیه به هدف قرار دادن مواضع «معارضین» و حمایت از ارتش سوریه، گفت موارد اندکی از حملات روسیه بوده است که «تروریست‌های واقعی» را هدف قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قرار است آتش‌بس در سوریه از هفته آینده آغاز شود و فورا اجرایی نمی‌شود، گفت: «هدف این بود که این اتفاق فورا بیافتد، اما خوب واقعیت میدانی این است که در چنین وضعیتی، تدوین راهکارها و پیاده کردن آن‌ها، چند روز یا یک هفته زمان می‌برد.»

او در بخش دیگری از این نشست، در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را برای تعامل و پیشبرد مذاکرات صلح مشروع می‌داند، گفت: «ما پیش از این هم اعلام کرده‌ایم که هیچ مشروعیتی برای اسد قائل نیستیم، اما دیگران (ایران و روسیه) وی را مشروع می‌دانند. نمی‌خواهیم اجازه دهیم که این اختلاف نظر مانعی بر سر پیشبرد روند سیاسی در سوریه شود.»

تونر به اظهارات رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه نیز واکنش نشان داد و گفت این تفکر که ممکن است از طریق نظامی بحران در این کشور را حل کرد، «توهم» است. 

بشار اسد در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد، گفت ارتش سوریه تا زمان نابود کردن تروریست‌ها و آزادی کامل کشور، به نبرد ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/CXKLMF





Scroll to Top