امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 4437
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۷:۳۰

ائتلاف آمریکایی ضدداعش دکوری است - هشدار نسبت به ترویج فساد اخلاقی از سوی دشمنان

خبرگزاری فارس: ائتلاف آمریکایی ضدداعش دکوری است/هشدار نسبت به ترویج فساد اخلاقی از سوی دشمنان

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
ائتلاف آمریکایی ضدداعش دکوری است/هشدار نسبت به ترویج فساد اخلاقی از سوی دشمنان

یکی از مراجع تقلید حملات هوایی روسیه به مواضع داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: ائتلاف آمریکایی ضد داعش از زمان تشکیل تا کنون هیچ کار موثری انجام نداده در حالی که روسیه در مدت کوتاهی توانست کارهای مهمی انجام دهد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و اعضای ستاد برگزاری جشنواره سلمان فارسی گفت: از بخش عقیدتی سیاسی سپاه انتظار می‌رود که کارهای مهمی در زمینه مسایل فرهنگی انجام دهد و به شما نیز به خاطر فعالیت‌های گسترده‌ای که دارید باید تبریک گفت و انتظار داریم که این برنامه‌ها را توسعه ببخشید.

وی افزود: هر چقدر بسیج بین طلاب و دانشجویان توسعه پیدا کند سبب جلوگیری از آسیب‌های گوناگون خواهد شد چرا که بسیج موجب می‌شود افرادی که تفکرات مشترکی در زمینه حفظ اسلام و انقلاب دارند دور هم جمع شوند و فعالیت‌هایشان را موثرتر کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه‌های گوناگون دشمن برای اختلاف افکنی در جهان اسلام تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد جنگ نیابتی است که در آن همه را به جان هم بیندازد.

وی ادامه داد: یکی از پ‍‍ژوهشگاه‌های آمریکایی اخیرا در یک تحلیل درباره داعش نوشته بود که غرب قصد دارد این گروه تروریستی را تبدیل به یک حکومت کند و با تایید و به رسمیت شناختن آن زمینه ایجاد اختلافات را به صورت مستمر در جامعه اسلامی فراهم کند و اجازه ندهد این آتش اختلافی که اکنون به جان مسلمانان افتاده خاموش شود.

این مرجع تقلید حملات هوایی روسیه به مواضع داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: ائتلاف آمریکایی ضدداعش از زمان تشکیل تا کنون هیچ کار موثری انجام نداده در حالی که روسیه در مدت کوتاهی توانست کارهای مهمی انجام دهد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دیگر دشمن ترویج افراطی‌گری بین مسلمانان است تا آن‌ها را به خودشان مشغول کند بنابراین ما باید بیدار و هوشیار باشیم تا آلت دست آن‌ها نشویم.

وی اظهار کرد: شبهه‌افکنی، ترویج فساد اخلاقی از راه ماهواره و در یک کلام جنگ نرم از مهم‌ترین برنامه‌های استکبار علیه کشورهای اسلامی است که ما باید در این زمینه موضع تهاجمی داشته باشیم نه دفاعی.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه فعالیت‌های فردی موثر نیستند اذعان کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید در قالب‌های جمعی مثل پ‍ژوهشگاه و بسیج دنبال شده تا موثر واقع شوند وگرنه فعالیت‌هایی که به صورت فردی انجام می‌گیرند چندان موثر نیستند.

وی نشر تولیدات فرهنگی را مهم‌تر از تولید آن‌ها خواند و ابراز کرد: آن چه مهم‌تر از مسئله تولید محصولات فرهنگی است مسئله انتشار آنهاست به گونه‌ای که به دست مخاطب برسد. این کتاب‌ها و مقالات باید به گونه‌ای منتشر شوند که صدایش به گوش همه برسد پس به همان اندازه که به تولید محصولات اهمیت می‌دهید به انتشار گسترده آن‌ها نیز اهمیت دهید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه شخصیت سلمان فارسی گزینه مناسبی برای موضوع جشنواره است گفت: زندگی سلمان فارسی به گونه‌ای بود که می‌تواند برای ما الگویی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اضافه کرد: وقتی ایشان به سمت فرماندهی مدائن نائل شد به جای اینکه با لشکر و خدم و حشم راهی آن دیار شود تنها و با یک مرکب ساده سفر کرد تا جایی که مردم مدائن او را نشناختند و از وی سراغ سلمان را گرفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی داستان‌های مربوط به زندگی سلمان را عبرت‌آموز توصیف کرد و گفت: مردم مدائن به دلیل اینکه زیر سلطه پادشاهان ساسانی زندگی می‌کردند دچار فرهنگ تجمل‌گرایی شده بودند و سلمان توانست با زندگی ساده‌اش فرهنگ غلط آن‌ها را تغییر دهد بنابراین معرفی شخصیت سلمان فارسی به مردم می‌تواند اقتصاد مقاومتی را تقویت کند.

وی افزود: نباید به اختلاف نظرها درباره شهر سلمان اهمیت داد بلکه مهم این است که او ایرانی بود و این مسئله برای ما ایرانی‌ها موجب افتخار است بنابراین تلاش کنید شخصیت این صحابی بزرگوار را از راه‌هایی مثل فیلم، اینترنت و پ‍ژوهش به جامعه معرفی کنید.

این مرجع تقلید گفت: هرچند دشمن با تمام وجود و با همه امکانات به میدان آمده اما از آن جایی که می‌خواهد باطل را ترویج کند در پایان شکست خواهد خورد و حق پیروز می‌شود.

انتهای پیام/2258/ش40






Scroll to Top