امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3721
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰

مسئولان به جای تغییر تعاونی‌های سهام عدالت، اشکالات را برطرف کنند

مدیرعامل اتحادیه کشوری سهام عدالت با انتقاد از طرح ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی به جای تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌پذیر استانی گفت: مسئولان به جای تغییر تعاونی‌ها، به فکر اصلاح رویه فعلی باشند.

خبرگزاری فارس: مسئولان به جای تغییر تعاونی‌های سهام عدالت، اشکالات را برطرف کنند

به گزارش حقوق نیوز، داریوش پاک‌بین با طرح این سؤال که آیا شیوه فعلی خدمات دهی تعاونیهای سهام عدالت که در سال‌های گذشته هم مرسوم بوده، اشکال دارد، اظهار داشت: تعاونی‌های استانی سهام عدالت با 5 هزار نیرو به بیش از 40 میلیون نفر مشمول سهام عدالت، خدمات داده و آنها را ثبت نام کرده اند.

وی افزود: قطعاً استفاده از ظرفیت تعاونی‌های سهام عدالت بسیار کم‌هزینه‌تر از شیوه‌ جدید از جمله تشکیل صندوق قابل معامله بورسی ETF است و مسئولان به جای تغییر تعاونی‌ها باید به فکر اصلاح اشکالات آن باشند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری سهام عدالت با تأکید بر اینکه در پرتفوی سهام عدالت، شرکت‌هایی از خارج بورس حضور دارند که صورت های مالی غیرشفافی ارائه کردند، گفت: در صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی باید NAV (آخرین قیمت روز واحدهای صندوق) ارائه شود، در حالی که با وجود شرکت های غیربورسی چنین چیزی امکان ندارد، علاوه بر این، بسیاری از مردم در نقاط محروم با سازوکار فعلی آشنایی ندارند.

وی افزود: هنوز زیرساخت‌ لازم برای آزادسازی سهام عدالت فراهم نیست و با رویه فعلی که تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌پذیر را در مجامع شرکت‌های سهام عدالت راه نمی‌دهند، تا سال 95 هم آزادسازی امکان ندارد.

پاک بین با بیان اینکه یکی دیگر از اشکالات سهام عدالت، عدم ارزش گذاری صحیح شرکت‌های مشمول آن است، گفت: تاکنون مشخص نشده شرکت‌هایی که بابت سهام عدالت واگذار شده‌اند، با چه قیمتی محاسبه خواهند شد. علاوه بر این، با قیمت‌گذاری قبلی که انجام شده تقریباً تمام پول‌های سهام عدالت به خزانه واریز می‌شود.

پاک‌بین از دولت خواست که بابت پرداخت هزینه سهام شرکت‌های مشمول سهام عدالت که طی سال‌های گذشته از محل سود توسط دولت دریافت شده، آزاد کند.

دبیرکل سابق اتاق تعاون ایران، دارایی‌های سهام عدالت را 28 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در دولت قبلی، شرکت ملی گاز از پرتفوی سهام عدالت خارج شد، اما سود دو ساله آن پرداخت نشد، چرا که در این صورت بابت آزادسازی سهام عدالت پول بیشتری از محل سود به خزانه واریز می‌شد و به دنبال آن باید سهام عدالت آزاد می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه به نسبت هزینه پرداخت شده بابت سهام عدالت از محل سود سهام باید آزادسازی انجام شود، گفت: دولت این اقدام را انجام نداده و در اظهاراتی هم از آزادسازی مرحله به مرحله خبر داده است، در صورتی که باید بلافاصله بعد از پرداخت سود، آزادسازی انجام شود.

پاک بین در پایان، مهمترین اشکال سهام عدالت را عدم اجرای قانون و نحوه اجرای آن اعلام کرد که در صورت اجرای صحیح قوانین، مشکلات برطرف خواهند شد./

 








Scroll to Top