امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 17821
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۲۲:۰۰

مرخصی برای پذیرفتن فرزند‌خوانده

مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن امکان استفاده از مرخصی دوره مراقبت برای مادران شاغلی که کودکی را از بهزیستی به فرزند خواندگی قبول می‌کنند خبر داد.

مرخصی برای پذیرفتن فرزند‌خوانده

به گزارش حقوق نیوز ، از دو سال و نیم قبل تاکنون ۱۴هزار کودک به خانواده‌های انتخابی سپرده شده‌اند. در سال‌های اخیر عزم جدی در این موضوع به وجود آمد که موجب افزایش ۳۵درصدی واگذاری فرزندان به خانواده‌ها شد. همچنین طرح امید موقت، واگذاری کودکان به دختران و زنان تنها، ایرانیان خارج از کشور و... موجب افزایش درصد فرزندخواندگی شد. بر اساس مطالعات انجام شده تعداد زنان سالمند مجرد در کشور رو به افزایش است و جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند، به همین دلیل میل به پذیرش فرزندخوانده درکشور افزایش یافته است.

عبدالرحیم تاج‌الدین اظهار کرد: مدت مرخصی زایمان یا به عبارت بهتر مرخصی دوره مراقبت، ۸۴ روز است و مشمول زنانی می‌شود که کودکانی تا سن زیر سه سال را از بهزیستی به حضانت گرفته باشند. او افزود: این بخشنامه از ابتدای اسفند توسط سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده و لازم الاجراست.

مدیرکل دفتر حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح بند ۲۱ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال ۱۳۹۳ گفت: قبلا زنی که سرپرستی افراد تحت حمایت این قانون را به عهده می‌گرفت، از مزایای حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت بهره‌مند نبود که با پیگیری و رایزنی‌های ما زمینه ارائه این خدمت حمایتی فراهم شد و این دسته از مادران می‌توانند طبق ماده ۶۷ قانون تامین اجتماعی از ۸۴ روز مرخصی کمک بارداری موقت برخوردار شوند.

تاج‌الدین ادامه داد: علاوه بر این آن دسته از زنانی که رحم خود را برای فرزنددار شدن در اختیار دیگری می‌گذارند و همچنین زنانی که قرار است این فرزندان را بزرگ کنند، با ارائه مدارک بیمه‌ای و پزشکی خود می‌توانند از این مرخصی استفاده کنند.

اودرباره شمار مشمولان این مرخصی گفت: آمار دقیقی از مشمولان نداریم، اما می‌توان گفت از ۲۴ هزار و ۵۰۰ فرزند بهزیستی، در دو سال اخیر ۱۰ هزار نفر به حضانت خانواده‌ها درآمدند و بالاترین آمار مربوط به تهران است. سه استراتژی برای واگذاری کودکان در نظر گرفته شده است که عبارتند از: خانواده اولیه، خانواده‌های سببی و خانواده‌های انتخابی.









Scroll to Top