امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 15322
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ۰۳:۳۰

کشته شدن بیش از 100 مسلمان روهینگیا توسط ارتش میانمار

آسوشیتدپرس خبر دادکشته شدن بیش از 100 مسلمان روهینگیا توسط ارتش میانمار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، هواداران گروه اقلیت مسلمانان روهینگیا امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که تاکنون بیش از 100 مسلمان این منطقه واقع در غرب ایالت راخین به واسطه عملیات ضد شورش دولت این کشور کشته شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشتدپرس»، سازمان ملی «کو کو لین» اعلام کرده است که از شنبه تاکنون دست‌کم 150 نفر در منطقه مائونگ داو به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

البته صحت این ادعا به خاطر محدویت دسترسی به این مناطق دشوار است اما «نی سان لویین» وبلاگ نویس ساکن اروپا که از سال 2012 اوضاع میانمار را زیر نظر دارد گفت که گزارش‌ها حکایت از کشف بیش از 100 جسد از مسلمان منطقه راخین از سوی اهالی محلی دارد و برخی از آن‌ها سوزانده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دولت میانمار روز سه‌شنبه اذعان دشت که 69 نفر در این کشور کشته شده‌اند، هرچند که کشته شدگان را «مهاجمان خشن» نامید و مدعی مرگ 17 نیروی امنیتی نیز شد.

دولت میانمار مدعی شده که مهاجمان صدها منزل مسکونی را سوزانده‌اند اما گروه‌های حقوق بشری ارتش را مسئول این حادثه قلمداد کردند.

تنش بین بودایی‌ها و مسلمانان منطقه راکین از سال 2012 شدت یافته و بیش از 100 هزار نفر از اهالی روهینگیا در اردوگاه های کثیف نگه داری می‌شوند.

وزارت خارجه ‌آمریکا نیز روز گذشته به دولت میانمار در این زمینه هشدار داد.

بیشتر جمعیت یک میلیون و صد هزار نفری روهینگیا از حق شهروندی میانمار محرومند و در شرایطی مشابه با تبعیض نژادی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/






Scroll to Top