امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14151
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۰

بازگشت پیروزمندانه صنایع دستی ایران به جهان

مدیر منطقه غرب آسیا شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: یکی از دستاوردهای برگزاری اجلاس شورای جهانی در اصفهان، بازگشت پیروزمندانه صنایع دستی ایران به جهان بود.

نامور مطلق -صنایع دستی-حقوق نیوز

به گزارش حقوق نیوز، بهمن نامور مطلق در نشست خبری هجدهمین نشست شورای جهانی که در تالار آیینه هتل عباسی اصفهان برگزار شد گفت: هجدهمین اجلاس، پرفایده ترین اجلاس تاریخ شورا بود و صد در صد موفق بود و صد در صد برنامه هایمان انجام شد.بعد از این سنتمان با دنیا عوض می شود، نوع گفتگویمان با بازیگران بزرگ جهان در این زمینه عوض می شود، بعد از این سهم های زیادی در مدیریت جهانی داریم.
 

وی  افزود: این رخداد بزرگ، رخدادهای کوچکی نیز در خود داشت و درواقع بزرگ ترین اتفاق صنایع دستی در تاریخ صنایع دستی است. این اجلاس به اتفاقی بزرگ تر از ان چیزی که انتظارداشتیم تبدیل شد و به همین دلیل تمام کارشناسان ایرانی و غیرایرانی معتقدند که این اجلاس تنها یک کار تشکیلاتی نبود و به کار چندبُعدی تبدیل شد.

مدیر منطقه غرب آسیا شورای جهانی صنایع دستی ضمن اشاره به این که در این اجلاس کار تشکیلاتی، همایش علمی، کارگاه اموزشی رنگرزی و نمایشگاه ترویجی تجاری درکنار هم برگزار شد، گفت: در این رخداد بزرگ رخدادهای کوچکی مانند صحبت درباره تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری نیز انجام شد.

گرین لیس یک شخصیت علمی و آکادمیک است
وی درباره انتخابات برگزار شده در شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: ما پذیرفتیم رئیس جدید شورای جهانی از اروپا باشد زیرا رفتن ریاست به اروپا چند حسن برای صنایع دستی ما دارد چراکه اولاً اگر ریاست در آسیا می ماند قاره های دیگر طرد می شدندو نقش آنها کمرنگ می شد. دوم این که ما می خواهیم پایمان به بازار اروپا بیش تر بازشود و همکاریشان با ما بیش تر شود و سوم رئیس جدید شورای جهانی یک فرد محقق و آکادمیک است و انتظار داریم در حوزه علمی از این پس فعالیت های بیش تری انجام دهیم.

ما اصرار داشتیم غدا هیجاوی برای آسیا باقی بماند
معاون صنایع دستی کشور به انتخاب مجدد غدا هیجاوی القدومی به عنوان ریاست شورای آستا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی اشاره نمود و افزود: ما اصرار داشتیم غدا هیجاوی برای آسیا باقی بماند زیرا اگر ایران مسئول این شورا می شد نمی توانست تا این اندازه که خانم هیجاوی برای ایران فعالیت کرده کارکند، زیرا ما آن تجربه را نداریم، باید هزینه کنیم و البته حساسیت هایی باتوجه به مسائل سیاسی درباره ایران ایجاد می شد و تمام امتیازات ایران در سطح دنیا در سه سال اخیر به دلیل زحمات غدا هیجاوی و مدیریت ما بوده است.

ما مدتها غایب بزرگ صنایع دستی بودیم
بهمن نامور مطلق خاطرنشان ساخت: ما در بین شهرهای جهانی بعد از چین که 6 شهرجهانی در زمینه صنایع دستی دارد، مقام دوم را با داشتن 4 شهرجهانی صنایع دستی داریم و هم چنین در گرفتن عنوان کالای برتر و بالاترین جایزه صنایع دستی بعد از کشورهای چین و هند مقام سوم را در سطح جهانی داریم، این درحالی است که ما مدتها غایب بزرگ صنایع دستی بودیم و اکنون فعال ترین عضو هستیم ضمن این که در چین و هند چندبرابر جمعیت ما در صنایع دستی اشتغال دارند.

وی با اشاره به این که در این اجلاس، نماینده ایران یعنی من دوباره برای غرب آسیا انتخاب شدم و این بار با قدرت بیش تر و با تجربه بهتر، ادامه داد: در مدت برگزرای اجلاس، یک مجمع عمومی، دو نشست سران قاره ای، دو نشست مدیریت آسیا و یک نشست مجمع اسیار برگزار شد. اکنون همه چیز اماده است که اگر بتوانیم تجارب را کسب کنیم در اجلاس های بعدی مدیریت های بیش تری بگیریم، این اجلاس موجب اعتمادگزاری نسبت به ایران شد.

نامورمطلق اظهار داشت: در حوزه علمی نیز همایشی به خواست هنرمندان اصفهان برگزار شدو بسیار مورد توجه سایر کشورها قرار گرفت که ما در حوزه اندیشه و تفکر صنایع دستی چقدر کارکردیم، و درواقع ما در حوزه دانش نه تنها عقب نیستیم بلکه به نظر من جلو هستیم، ما بیش ترین تحصیل کرده های آموزش عالی در حوزه صنایع دستی را در جهان داریم و این گفتمان و جوششی  هم در عرصه ساختارسازی و هم در عرصه تفکر است، این همایش بسیارخوب و تجربه بزرگی بود البته محققان ما باید بیش تر به این موضوع واقف شوند که چه چیزی را ارائه دهند زیرا ما مقدمات زیادی می چینیم و مقدمات ما اصل قضیه می شود.

اصفهان باید بزرگ ترین نمایشگاه های صنایع دستی دنیا را برگزار کند
 معاون صنایع دستی کشور افزود: در حوزه نمایشگاه نیز نمایشگاه خوبی داشتیم، 22 کشور در این نمایشگاه حضور داشتند. برای نمایشگاه هم هدف ترویجی و هم هدف تجاری دیده بودیم. اصفهان هم شهرخلاق صنایع دستی است و هم شهر جهانی صنایع دستی و باید باز هم بزرگ ترین نمایشگاه های صنایع دستی دنیا را برگزار کند.

نامورمطلق با اشاره به این که ایران و اصفهان با این نمایشگاه ثمرات زیادی خواهدداشت، ادامه داد: در اساسنامه شورای جهانی آمده که ما کار تجاری نمی کنیم بلکه کار ما ترویجی است اما ما بهره بردای تجاری نیز کردیم و مدیران نمایشگاه ها و تجار زیادی به نمایشگاه امدند و دستاوردهای زیادی حاصل خواهد شد و پس از این، ایران و اصفهان می تواند دگرگون شود، افق های تازه ای بازمی شود. کار رخداد بزرگ این است که افق های تازه را بگستراند و ناممکن را به ممکن تبدیل کند.
وی برگزاری کارگاه رنگرزی طبیعی را از دیگر برنامه های بسیار خوب در این اجلاس برشمرد و گفت: ما باید از عزلت خودمان خارج شویم و از تجربه های دیگران استفاده کنیم.
مدیر منطقه غرب آسیا شورای جهانی صنایع دستی ادامه داد: در نشست مدیران اسیا اقیانوسیه، کشورهای قزاقستان و قرقیزستان از ما درخواست کردند که به عنوان مدل در آن کشور کار کنیم که چگونه می تواند دولت در توسعه صنایع دستی موثر باشد، هم چنین درخواست شد که با محوریت ما، استرالی و مالزی، یک کمیته ایجاد شبکه بزرگ صنایع دستی راه اندازی کنیم.


نظر ما این است که اصفهان پایتخت صنایع دستی دنیا شود
بهمن نامورمطلق تأکیدنمود: نشان دست خلاق اقدام بسیار موثری است ولی باید نشان بین المللی نیز ایجاد شود زیرا نظر ما این است که اصفهان پایتخت صنایع دستی دنیا شود اما باید نهادسازی کنیم، باید رخداد تعیین کنیم، باید برج تجاری ساخته شود، باید بورس راه بیفتد، باید موزه ساخته شود که امیدواریم محقق شود.

گفتنی است، کنفرانس خبری هیجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی با حضور «بهمن نامورمطلق» مدیر منطقه غرب آسیا شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی کشور، «فریدون الهیاری» رئیس سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان، امید شیوا مشاوربین الملل صنایع دستی کشور و «عباس شیردل» رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان و یاحضور خبرنگاران در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار شد.









Scroll to Top