امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13175
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰

۳ ماده به لایحه برنامه ششم توسعه افزوده شد

محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد گفت: برای کمک به بهبود وضعیت آلودگی هوا، شرایط زیست‌محیطی و تسهیل در حمل و نقل شهری در شورای اقتصاد برای تولید ۲ هزار دستگاه واگن بالغ بر ۲ میلیون دلار اجازه استفاده از فاینانس داده شد.

نوبخت سخنگوی دولت-حقوق نیوز

به گزارش حقوق نیوز، وی همچنین خبر از افزوده شدن ۳ ماده به لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه هیات دولت داد و گفت: لایحه احکام برنامه ششم با ۳۲ موضوع بخشی و ۱۵ موضوع فرابخشی بالغ بر ۲ هزار صفحه به مجلس تقدیم شد و امروز نیز کمیسیون تلفیق برای رسیدگی به کلیات این لایحه، تشکیل جلسه خواهد داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در راستای همکاری با مجلس و در راستای اعتراض برخی از نمایندگان به لایحه احکام، سه ماده دیگر را به این لایحه تقدیمی اضافه کرد.

وی افزود: در این سه ماده اهداف کمی، اهداف کلان و بخشی و همچنین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها و اولویت‌هایی که برای موضوعات مختلف در برنامه ششم است را تهیه و تصویب کرده‌ایم که امروز به مجلس تقدیم شد.

نوبخت با اشاره به اهداف این لایحه تقدیمی گفت: رشد اقتصادی متوسط در سال  ۸ درصد، تولید سرانه متوسط در سال ۶.۷ درصد، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص سالانه ۱۵.۴ درصد در لایحه برنامه ششم پیش‌بینی شده و نرخ تورم و بیکاری نیز تا پایان برنامه یک رقمی می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس لایحه برنامه ششم، کشاورزی ۵ درصد، نفت ۹.۳ درصد، معدن ۸.۸ درصد، صنعت ۹.۳ درصد، آب و برق و گاز ۸.۳ درصد، ساختمان ۶.۴ درصد، حمل و نقل ۸.۳، ارتباطات ۱۹.۴ و خدمات ۵.۸ درصد رشد خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکید کرد: با افزوده شدن این سه ماده، دیگر آنچه تقدیم مجلس شده لایحه احکام نیست و یک لایحه جامع شامل اهداف، منابع و اولویت‌هاست که این لایحه امروز تقدیم مجلس شده و امروز بعدازظهر کمیسیون تلفیق نیز کار رسیدگی به کلیات آن را آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد که گفتمان این لایحه، گفتمان اقتصاد مقاومتی است.

 









Scroll to Top