امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13172
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰

پرونده كهريزك بسته نشده است!

مرتضوي شايد تصور نمي‌كرد روزي بايد در دادگاهي حاضر شود كه خود پيش از آن قاضي بوده است اما كهريزك پرونده كوچكي نبود و نام مرحومان محسن روح‌الاميني، محمد كامراني و امير جوادي‌فر از جمله دستگيرشدگان سال ۸۸ كه پس از بازداشت به بازداشتگاه كهريزك انتقال داده و كشته شدند در ذهن ايرانيان حك شده است.

پرونده كهريزك بسته نشده است!

به گزارش حقوق نیوز، مرتضوي دادستان سابق تهران از سوي شعبه ۹ دادگاه كيفري يك استان به رياست قاضي محمدي‌كشكولي در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شكايت جديد روح‌الاميني) و «معاونت در تنظيم گزارش خلاف واقع از طريق امر يا ترغيب ماموران مربوطه به تنظيم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده راي شعبه ۷۶ در ديوان عالي كشور) تبرئه شد. با توجه به اينكه حكم از سوي دادگاه كيفري يك استان تهران صادر شده، مرجع تجديدنظرخواهي، ديوان عالي كشور است.

ديروز وكيل‌مدافع اولياي دم روح‌الاميني گفت: صبح روز سه‌شنبه۹ شهريورماه در شعبه ۲۲ دادگاه تجديدنظر استان تهران به پرونده سعيد مرتضوي رسيدگي مي‌شود. مير مجيد طاهري گفت: سعيد مرتضوي دو پرونده داشت كه يكي مربوط به تامين اجتماعي و ديگري درباره حادثه كهريزك است. از آنجا كه سعيد مرتضوي در پرونده كهريزك كه با شكايت اولياي‌دم روح‌الاميني تشكيل شده بود، تبرئه شد؛ با اعتراض ما اين پرونده به شعبه ۳۸ ديوان عالي كشور ارجاع شد.

 









Scroll to Top