امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13068
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۰۹

فراصوت، راه حل جدیدی برای خروج از حالت کما

محققان امریکایی در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که استفاده از فراصوت می تواند راه حل مفیدی برای خروج از حالت کما در بیماران باشد.محققان امریکایی تحقیق جدید و سودمندی را در رابطه با خروج از حالت کما انجام داده اند که می تواند تحول شگفت انگیزی را به دنبال داشته باشد زیرا زمانی که شخصی به کما می رفت، امکان به هوش آمدن یا تعیین زمان به هوش آمدن بسیار دشوار بود اما اکنون با استفاده از این روش جدید می توان امید به درمان و هوشیاری بیمارانی را داشت که به کما رفته اند.

محققان امریکایی دانشگاه UCLA از روش درمانی جدیدی برای خروج بیماران از حالت کما استفاده کرده اند که می تواند از روش فراصوت به شبیه سازی نورون ها در تالاموس پرداخته و تغییرات قابل توجهی را در وضعیت بیمار ایجاد کند.

در این روش از دستگاه کوچکی استفاده شده که پالس های مافوق صوت را به نقاط مختلف مغز ارسال کرده و به تحریک بافت ها می پردازد.

این مطالعه بر مرد جوان بیست و پنج ساله ای که در کما به سر می برد، نتایج موفقیت آمیزی را نشان داد.

انرژی صوتی به تالاموس که در تصاویر همانند یک تخم مرغ دیده می شود، فرستاده شد و با ارسال پالس های متناوب عملکرد تالاموس که در اثر کما از بین رفته بود، نشانه هایی از بهبود عملکرد و فعالیت های مغزی را از خود بروز داد.

Loading...
 
دانلود




Scroll to Top