امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12836
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۸:۳۰

جريان اصلاحات نقش مادر دارد و نه دايه

رئيس فراكسيون اميد با بيان اينكه بايد از تكرار برخي تجارب تلخ ادوار گذشته جلوگيري كنيم، گفت: ما ادعا نمي‌كنيم كه به همه اهداف انقلاب اسلامي دست پيدا كرديم. مطمئنا كاستي‌هاي وجود داشته اما بايد با نگاه به آينده و تلاش براي رسيدن به اهداف اسناد بالادستي از رو در رو قرار گرفتن ياران انقلاب خودداري شود.

جريان اصلاحات نقش مادر دارد و نه دايه

به گزارش حقوق نیوز، محمدرضا عارف در ديدارهاي جداگانه با اعضاي هيات موسس انجمن اصلاحات و اصلاح‌طلبان اسلامشهر با بازخواني عملكرد اصلاح‌طلبان در دهه ۸۰ يادآور شد: در دهه ۸۰ تلاش شد تا اصلاحات را بي‌انگيزه كرده و آن را در مقابل ارزش‌هاي انقلاب و اسلام قرار دهند. متاسفانه جريان رقيب به دليل در اختيار داشتن تريبون‌هاي مختلف توانست در ايجاد زاويه بين بخشي از جريان اصلاحات با بخش‌هايي از حاكميت موفق شود كه البته امروز تا حد زيادي فاصله اصلاح‌طلبان با حاكميت رفع شده است و امروزه جريان اصلاحات حضور در همه صحنه‌هاي سياسي و تاثيرگذار در كشور را تكليف و راهبرد خود مي‌داند و آمادگي دارد در همه بخش‌ها و صحنه‌ها نقش‌آفريني كند و مسئوليت خود را انجام دهد.

وي با بيان اينكه يكي از راهبردهاي اصلي اصلاح‌طلبان در دهه ۹۰ اعتمادسازي است، ادامه داد: اصلاح‌طلبان در دهه ۹۰ به دنبال استقرار اخلاق و عقلانيت در جامعه هستند و در دو انتخابات اخير با وجود برخوردهاي حذفي با چهره‌هاي برجسته اصلاح‌طلب حضور جدي در انتخابات داشتند و تلاش كردند مردم را به حضور حداكثري در انتخابات دعوت كنند. عارف تصريح كرد: جريان اصلاحات نقش مادر دارد و نه دايه، از اين رو به دنبال سهم خواهي از نظام نيست. جريان اصلاحات حذف شدني نيست و اكثريت مردم با آن همراه هستند و ما بايد با عملكرد خوب خودمان اين جايگاه مردمي و تاثيرگذار در جامعه را حفظ كنيم. وي با بيان اينكه فضاي حاكم بر كشور فضاي خوبي است و نبايد به خاطر برخي كج سليقگي‌ها قهر كرد، گفت: ما با فرهنگ حزبي فاصله داريم و لازمه‌اش اصلاحات دروني و بيروني است، تا آن زمان ما ناگزير هستيم تا حركت جبهه‌اي داشته باشيم.

تداوم فضاي ۹۲ در انتخابات ۹۶

عارف تاكيد كرد: منطقي‌ترين سياست اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ تداوم مسيري است كه از خرداد ۹۲ آغاز شده است. براي سال ۱۴۰۰ بايد تلاش شود تا از چهره‌هاي جوان استفاده كنيم. بسياري از نااميدي‌ها در نسل جوان به اين خاطر است كه احساس مي‌كنند قدرت در نسل ما منحصر شده است. وي خاطرنشان كرد: انتخابات شوراها هم به انداره انتخابات رياست‌جمهوري مهم‌ است و اين انتخابات نقش مهمي در توانمندسازي جريان اصلاحات دارد. اميدوارم در مدت زمان باقيمانده اتفاقات خوبي بيفتند تا مردم دلگرم شده و در ارديبهشت سال آينده در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شوند. براي مردم نتيجه فعاليت‌هاي ما مهم است و ما بايد بتوانيم اين دلگرمي را حفظ كنيم تا در سال ۱۴۰۰ نيروي‌هاي جوان و توانمند را وارد عرصه انتخابات كنيم.

 









Scroll to Top